17 Ağustos 2016 Çarşamba




17 AĞUSTOS'UN ARDINDAN ELİMİZİN ERDİĞİ, GÜCÜMÜZÜN YETTİĞİ



PSİKO-SOSYAL DESTEK AMAÇLI SANATLA TERAPİ VE EĞİTİM ÇABALARI

YRD.DOÇ.DR.NEVİN ERACAR(*)





17 AĞUSTOSTA KİMSENİN İŞE GİTMEDİĞİNİ GÖRÜNCE "BAHANE BULUYORLAR, ASIL NEDEN TEMBELLİK "DİYE DÜŞÜNDÜM. ÇALIŞIP ÇALIŞMADIĞIMI SORAN HASTALARIM/DANIŞANLARIMLA GÖRÜŞMELERİMİ YAPTIM. AKŞAMÜSTÜ BİR HABER YAYILDI. "EVLERDEN ÇIKIN!" TAKSİM MEYDANINA YÜRÜDÜK. SEKRETERİMİZİN AYAĞI İLE (OTOPEDİK ÖZÜR) UZUNCA BİR ZAMANDI. ÇOK GARİP AMA BENDE HİÇBİR KAYGI YOKTU HALA!



EVE GİDİP TELEVİZYONU AÇTIĞIMDA ACI KAPLADI İÇİMİ. İNSNLARIN, İNSANLIĞIN ÇARESİZLİĞİNİ BU DENLİ ÇIPLAK GÖRMEMİŞTİM HİÇ. KORKTUĞUMU SÖYLEYEMEM. YAVAŞ YAVAŞ ÖFKELENMEYE BAŞLADIM. BİRŞEYLER YAPILSIN DİYE BEKLİYORDU İNSANLAR. HERKES ŞOK OLMUŞTU. SADECE BAKIYORDUK. HİÇBİRŞEY YAPAMADAN! KLASİK, GELENEKSEL OSMANLI ALIŞKANLIĞI İLE DEVLET NEREDE DİYORDU İNSANLAR. OYSA DEVLET HEP AYNI YERDEYDİ. ALIŞTIĞIMIZ YERDE. ÖYLECE DURUYORDU. AYNEN ALIŞTIĞIMIZ GİBİ.



BİR GÜN SONRA BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ OLDUĞUNU HATIRLADIM. OTİSTİKLER DERNEĞİ! İLK BAKIŞTA HİÇBİR İLGİSİ YOKMUŞ GİBİ GELEBİLİR AMA ÖYLE DEĞİL. YAKLAŞIK ALTI YILDIR EMEK VERİP GELİŞTİĞİMİZ BİR YAPIDIR OTİSTİKLER DERNEĞİ. OTİSTİKLERİ BİZDEN FARKLI OLDUKLARI İÇİN DIŞLAMADAN ONLARLA BİLİKTE YAŞAM DENEYİMLERİ İÇNDE GELİŞMİŞ ONLARCA GÖNÜLLÜ İNSANIMIZ VAR. YAZ VE KIŞ KAMPLARINDA HER TÜRLÜ ORTAM VE KOŞULDA YAŞAYIP TEMİZ KALABİLEN. KENDİNİ VE ÖTEKİNİ AYNI DERECEDE ANLAMLI GÖREN! FARKLILIĞI ZENGİNLİK OLARAK YAŞAYAN! AĞIR OTİSTİK KRİZLERİ KUCAKLARKEN SINIRSIZ YARATICILIKLAR GELİŞTİRMİŞ GENÇ İNSANLAR!



(*)KLİNİK PSİKOLG,PSİKOTERAPİST

    MARMARA ÜNİ. ÖĞR. ÜYESİ.

    AKADEMİ İSTANBUL ÖĞR.ÜYESİ

    PSİKODRAMA ÖĞRETİM ÜYES

    OTİSTİKLER DERNEĞİ YÖN.KUR.BŞK.





İKİ GÜN SONRA DEPREM BÖLGESİNE GİDECEK VE ORADA ÇALIŞMA YAPACAK OLAN İLK EKİP HAZIRDI. ÇALIŞMALARIMIZI İNSAN KAYNAĞINI GELİŞTİRME VAKFI İLE BİRLİKTE, ONLARIN ORGANİZASYONLARI İÇİNDE GERÇEKLEŞTİRDİK. AYNI HEDEFLERİ BENİMSEYENLERİN GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRMESİ DAHA DA ZENGİNLEŞTİRİYOR İNSANLARI. HAZIRLIK ÇALIŞMAMIZ YARIM GÜN SÜRDÜ. İLKELER ÜZERİNE KONUŞTUK. TEMEL İLKE "HİZMET" OLARAK TANIMLANDI. "YARDIM " TERİMİNİ SORGULAYARAK DIŞARIDA BIRAKTIK. ETİK NEDENLERLE. BU HİZMET YAŞAM KOŞULLARI MADDİ VE MANEVİ OLARAK ZORLAŞMIŞ İNSANLAR İÇİN ÜRETİLECEKTİ.  BU HİZMET BİR "İNSAN OLMA SORUMLULUĞU" İDİ. YARDIM TERİMİ İSE BİZİ GÜÇLÜ KILAN VE TANIMLANMASI ZOR PEKÇOK İHTİYACIN DEPREMZEDELER ÜZERİNDEN GİDERİLMESİ ANLAMINA GELECEKTİ. AYRICA ÇOK AÇIKTI Kİ BİR KISMI PSİKOLOG VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLAN BU İNSANLAR  ÜRETECEKLERİ HİZMET KARŞILIĞINDA MESLEKİ DENEYİM , SÜPERVİZYONLA YETİŞME, GELİŞME VE YARATICILIK KAZANACAKLARDI. EN ÇOK DA BU YÜZDEN YAPTIKLARIMIZI YARDIM DİYE ADLANDIRMIYORUZ. BU YÜZDEN HEPİMİZ ORADA ÜRETTİĞİMİZ İLİŞKİLERİN SORUMLULUĞUNU TAŞIMAKTAYIZ. (YARDIM SÜRECİNDE SORUMLULUKLAR DA BİR HAYLİ KARIŞIYOR. YARDIM EDENİN İHTİYACI BİTİP DUYGULARI DEĞİŞTİĞİNDE YARDIM DA BİTİYOR. YARDIM EDİLENLER TERKEDİLME ACILARI YAŞIYORLAR)



17 AĞUSTOS DEPREMZEDELERİ İÇİN PSİKOSOSYAL DESTEK PROJESİ DİYE ADLANDIRDIĞIMIZ BU ÇALIŞMA, OTİSTİK VE/YA FARKLI GELİŞENLER İÇİN YETİŞMİŞ DÖRDER KİŞİLİK EKİPLERİN DÖRDER GÜN SÜRE İLE BÖLGEDE ÇALIŞMASI ÜZERİNE KURULDU. HER EKİP BÖLGEDE ÇALIŞIRKEN  HER GÜNÜN AKŞAMINDA GÜNLÜK ÜRETİM VE ÇALIŞMA SÜREÇLERİNİ, YAŞADIKLARINI VE GÜÇLÜKLERİNİ BİRBİRLERİYLE PAYLAŞTILAR. SÜPERVİZYON SİSTEMİ İLE YETİŞTİKLERİ İÇİN BU PAYLAŞIMLAR DEĞERLENDİRME VE YARGILARDAN UZAK KISMEN EMPATİYE DAYALI GELİŞİM ÇALIŞMALARIYDI. İNSANLARIN GEREK DUYGUSAL, GEREKSE BEDENSEL OLARAK TÜKENMELERİNE ENGEL OLMAK İÇİN DÖRT GÜNDE BİR EKİP DEĞİŞTİ. DEĞİŞİM GÜNÜNDE İKİ EKİP ORTAK ÇALIŞIP ORADAKİ İNSANLARIN VE ÇALIŞMA SÜRECİNİN KESİLMEDEN ELDEN ELE TESLİM EDİLMESİ SAĞLANDI. OTİSTİKLER DERNEĞİNE SPONSORLUK (!) YAPMAK DURUMUNDA OLAN  "AURA" DA SÜPERVİZYON ÇALIŞMALARI VE DEĞERLENDİRMELER YAPILDI. İHTİYAÇLAR VE KOŞULLAR GÖZDEN GEÇİRİLİP DAHA DOĞRU VE UYGUN OLAN NE OLABİLİR DİYE ARAŞTIRILDI. GİDECEK OLANLARLA ÇALIŞMA DAN DÖNMÜŞ OLANLAR ORTAK  OTURUMLARDA BULUŞTU.  DENEYİM VE YAŞANTILAR AKTARILDI, PAYLAŞILDI.



ÇALIŞMALARI DEPREMZEDELER İÇİN GELİŞTİRİLMİŞ ÖZEL PAKET PROGRAMLARLA YÜRÜTMEDİK. TAM TERSİNE ORADA O İNSANLARI DİNLEYEREK NE YAŞADIKLARINI, NASIL YAŞADIKLARINI, BAŞETME VE ADAPTASYON GÜÇLERİNİ, ALIŞKANLIK BEKLENTİ VE HAYAL KIRIKLIKLARINI ANLAMAY A  ÇALIŞMAK  ÖNEMLİYDİ. BU SÜREÇ İÇİNDE EN ÖNEMLİ İHTİYACIN (BARINMA VE AÇLIK DIŞINDA) "FARKEDİLMEK VE ANLAŞILMAK" OLDUĞUNU KABUL ETMEKTEYİZ. KULLANDIĞIMIZ YÖNTEMLER ÖZELLİKLE BU İHTİYAÇLARIN ÇOK HIZLI VE OTANTİK BİR BİÇİMDE ORTAYA ÇIKTIĞI ART TERAPİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİYDİ. DAYANDIĞIMIZ RASYONEL, KİŞİLERİN VE GRUPLARIN BU YENİ DURUMDA (TRAUMA) İHTİYAÇLARINI  DUYGULARINI VE ADAPTASYON PATERNLERİNİ KENDİLERİNİN GÖRMESİ VE BUNLARI TANIMLAYABİLİR HALE GELDİKTEN SONRA YENİ DURUMA YENİDEN ADAPTE OLABİLMELERİ  İÇİN KENDİ GÜÇLERİNİ GELİŞTİRMELERİ İDİ.



ORTAM VE KOŞULLAR NE OLURSA OLSUN YARATICILIĞIMIZ GELİŞMİŞSE HER DURUMDA İNSANA GÖTÜREBİLECEĞİMİZ PSİKOLOJİ HİZMETİ VARDIR.  ÖZEL YAPILANDIRILMIŞ ORTAMLAR, ŞIK SALONLAR, PAHALI ALETLER YOKTU. SOKAKTAN TOPLANMIŞ İRİLİ UFAKLI TAŞLAR, TAHTA PARÇALARI, BASİT PERKÜSYON ARAÇLARI, KAĞIT KALEM, KUMAŞLAR, ATIK NESNELER, BASİT KIRTASİYE MALZEMELERİ YETERLİYDİ. CAZ DAVULCUSU BİR DOSTTAN BİRDOLU SES ÇIKARMA NESNESİ GELDİ. AURA'YA GELİP GİDEN PEK ÇOK İNSAN SÜREKLİ KIRTASİYE VE OYUNCAK GETİRDİLER. BU BASİT NESNELERİ KULLANARAK HÜMANİSTİK FELSEFEDEN TEMELLENEN FENOMENOLOJİK ORYANTASYONLU TERAPİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİYLE (PSİKODRAMA-SOSYODRAMA-GESTALT) VE SANAT ÖGELERİNİN İNANILMAZ DIŞAVURUMCU GÜCÜ İLE ÇALIŞTIK. RESİM, MÜZİK, ÇAMUR VE TİYATRO EYLEMLERİ İNSANLARIN HEM BİZLERLE HEM DE KENDİ İÇ DÜNYALARINDAKİ OLUŞUMLARLA BULUŞMA NESNELERİYDİ.



BAŞLADIĞIMIZDA ÇOCUKLAR VE KADINLARIN GELDİĞİ İKİ GRUP ÇALIŞMASI BAŞLAMIŞTI. BİR FRANSIZ EKİP TARAFINDAN BAŞLATILAN BU ÇALIŞMAYI DEVRALIŞIMIZ ÇOK İLGİNÇTİ. EKİPLE TANIŞTIKLARINDA FRANSIZLAR BİZİM GÖNÜLLÜLERİN KİM OLDUKLARINI SORDULAR. (BAŞLATILAN BİR SÜRECİN KİMLERE TESLİM EDİLDİĞİ DE ÖNEMLİ DOĞRUSU). CEVAP , "OTİSTİK EĞİTİMCİ VE TERAPİSTLERİYİZ. KAMPLARDA YETİŞTİK" ŞEKLİNDEYDİ. FRANSIZLARIN BUNA YANITI İSE ŞÖYLE: "O ZAMAN NE YAPACAĞINIZI BİZE ANLATMANIZ GEREKMEZ, KOLAYLIKLAR DİLİYORUZ" (HANİ HER ŞEYİ ONLAR DAHA İYİ BİLİRLER YA , BU YÜZDEN ANLATTIM BUNU)



BİRKAÇ ÖRNEK PAYLAŞMAKTA YARAR OLABİLECEĞİNİ UMARAK DEVAM ETMEK İSTİYORUM.





MELİKE DORUK'UN(*) PAYLAŞIM NOTLARINDAN:

(PSİKOLOJİK DANIŞMAN)





1 EYLÜL 1999 ÖĞLEDEN SONRA: (3-12 YAŞ 15 KİŞİLİK GRUP)

BİR SÜRE ÇOCUKLARI GÖZLEDİKTEN VE HAKLARINDA ÖNCEKİ



ÇALIŞMA ARKADAŞIMDAN BİLGİ ALDIKTAN SONRA ISINMA ÇALIŞMASI YAPTIM.



YÖNERGE: BEN BİR SÖZLE BİRLİKTE BİR HAREKET YAPACAĞIM. BENİ M YAPTIĞIMI VE SÖYLEDİĞİMİ TEKRARLAYIN. HERKESİN YAPABİLDİĞİNDEN EMİN OLUNCA GRUPTAN BİRİNİN ADINI SÖYLEYECEĞİM  VE O YENİ BİR HAREKETİ YENİ BİR SÖZLE BİRLİKTE YAPACAK VE BÖYLECE TÜM GRUPTAKİLER SIRA İLE BİZE YENİ BİR SÖZ VE HAREKETİ HEP BİRLİKTE YAPTIRACAKLAR.



"PERKÜSYON ALRTLERİYLE DEPREM SESİ ÇIKARMA OYUNU OYNADIK. ÇOCUKLARIN HERBİR ÖNCE MASA ÜZERİNDE DİZİLİ ALETLARİN SESLERİNİ DENEYEREK KENDİLERİNE UYGUN BİRER ALET SEÇTİLER. SONRA DAİRE ŞEKLİNDE OTURDUK. TEKER TELER DEPREMİN SESİNİ BU ALETLE TANIMLADILAR. HER ÇOCUĞUN ÇIKARDIĞI DEPREM SESİNİ TÜM GRUP TEKRARLADIK. Her çocuğa sıra geldiğinde  BAKALIM ARKADAŞIMIZ DEPREMİ NASIL YAŞAMIŞ SORUSUNU TEKRARLADIM. AMACIM GRUPTA EMPATİK DUYGULARIN GELİŞEBİLMESİYDİ. SONRA HEP BİRLİKTE ÇALARAK HERKESİN SESİNİ BİRLİKTE DUYDUK. DAHA SONRA OYUN SIRASINDA NELER HİSSETTİKLERİNİ ANLATTILAR.



AMAÇ: VAROLUŞU TEHTİD EDEN BİR DIŞ UYARICI OLAN DEPREMİN İÇSELLEŞMESİ SONUCU YARATTIĞI KORKU VE KAYGIYI SOMUTLAŞTIRARAK DİŞAVURUMUNU SAĞLAMAK."



SÜREÇ: ÇOCUKLARIN DİKKATİ UZUN SÜRE DAĞILMADI. GRUPTE BELİRGİN BİR DİRENÇ YOKTU GRUP DİNAMİĞİ SAĞLANMIŞ GÖRÜNÜYORDU."



YUKARIDA ANLATILAN ÇALIŞMADA  ÇOCUKLARIN GELİŞİM İHTİYAÇLARI ÖN PLANDA TUTULARAK DEPREM, BİR VESİLE BİR ARAÇ BİR EĞİTİM VE GELİŞTİRME FIRSATI OLARAK KULLANILMAKTADIR. BURADA MÜZİK NESNELERİ (RİTM VE SES) BİR DIŞAVURUM ARACIDIR. İÇTE OLAN VE KARIŞIK OLAN İZLENİM, DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN DOĞRUDAN ANLATIMIDIR. SÖZCÜKLERİN SINIRLAYICI ETKİLERİNDEN KURTULMUŞ BİR İFADE YOLUDUR. DİLEDİKLERİ KADAR SES ÇIKARIP BAĞIRABİLİRLER. ESTETİK KAYGILAR YÖNTEMİN DOĞRU KULLANILIŞI İLE ÖNLENMİŞTİR. DAHA SONRA NE HİSSETİKLERİNİ ANLATIRKEN ARTIK İÇTE OLAN VE KARIŞIK OLAN DUYGU VE DÜŞÜNCE İÇERİĞİ NESNEL HALE GELMİŞTİR VE KONTROL EDİLEBİLİR NİTELİK KAZANMIŞTIR. (DAHA SONRA BİR BAŞKA ÇALIŞMADA YENİ SESLER DENENEREK DUYGU DIŞAVURUMUNUN BİLİNÇLİ KONTROLÜNÜ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI DA DÜŞÜNÜLEBİLİR) AYRICA EYLEM İÇİNDE OLMAK İNSANLARIN "MAĞDUR"  "FELAKETZEDE", "ZAVALLI","MUHTAÇ"DURUMUNDAN KURTULUP KENDİ GÜÇLERİNİ TANIMA VE HAREKETE GEÇMELERİ İÇİN ÇOK GEREKLİDİR. SANATLA TEDAVİ VE EĞİTİM ÇALIŞMALARINDA ÖZELLİKLE BU AMAÇ GERÇEKLEŞMEKTADİR. MÜZİK İÇN DÜŞÜNÜLÜP UYGULANAN BU TEKNİK VE YÖNTEMLER, ÇAMUR, RESİM DANS VE TİYATRO NESNELERİYLE DE SAĞLANMAKTADIR. ORTAK VE/YA BİREYSEL RESİMLER, BİRBİRİNİN RESİMLERİNİ ANLAMA ÇABALARI, ÇAMURDAN OLUŞTURULMUŞ KORKU VE KAYGI NESNELERİ VE DUYGULARIN BEDENLE ANLATIMI VE DOĞAÇLAMALAR, DAHA PEKÇOK SANAT EYLEMİ SANAT AMAÇLI OLMAKSIZIN KATARSİS, DIŞAVURUM, TANIMLAMA VE YENİDEN ORGANİZE OLMA GİBİ ÇOK ÖNEMLİ EĞİTSEL VE TERAPÖTİK İŞLEVLER İÇERMEKTEDİR. TABİ Kİ DOĞRU YETİŞMİŞ VE ETİK İLKELERİ UNUTMAYAN TERPİST VE EĞİTİMCİLERLE. BÖYLECE SANAT İNSANLIĞIN VAROLUŞUNDAN BU YANA İLK ORTAYA ÇIKTIĞI BİÇİMİYLE YENİDEN YAŞAMA GİRMEKTEDİR. ESTETİK LOJİK KAYGILARIN HENÜZ BAŞLAMADIĞI ZAMANLARDAKİ GİBİ. ÖYLECE! OTANTİK HALİYLE! BİZİM OTANTİNK OLAN YANIMIZI ANLATARAK!





"3 EYLÜL 1999

BU SABAH ÇOCUKLARLA YAPTIĞIMIZ GRUP ÇALIŞMASINDA ONLARI İÇ VE DIŞ GRUP OLARAK İKİYE AYIRDIM. İÇ GRUP SIRA İLE ÇIÇEK, YAĞMUR, GÜNEŞ DIŞ GRUP ÇİÇEĞİ YETİŞTİREN, TOPRAK, BULUT OLDU. BURAYA KADAR ÇOCUKLAR BUNU BASİT BİR OYUN GİBİ OYNADILAR BİRAZ DİKKATLERİ DAĞILMIŞTI. BİR SESSİZLİĞE İZİN VERDİM. ARDINDAN EVET ŞİMDİ İÇ GRUP DEPREM DİŞ GRUP BİNA OLSUN DEDİM. BİR AN DURDULAR VE BANA ŞAŞKINLIKLA BAKTILAR. YÖNERGEYİ TEKRARLADIM.



SÜREÇ: BU YÖNERGEDEN SONRA ÇOCUKALR BİRBİRLERİYLE ADETA SVAŞIR GİBİ MÜCADELE ETTİLER. ÖZELLİKLE ZAYIF OLAN ÇOCUKLARIN MOTİVASYONU ARTIRMAK İÇİN HADİ ONU YENEBİLİRSİN ŞEKLİNDE DESTEK VERDİM. SONRA ROL DEĞİŞTİLER. DAHA SONRA HEM OYUNLA HEM DE GERÇEK YAŞAMLA İLGİLİ YAŞANTI PAYLAŞIMLARI OLDU. OYUN SIRASINDA OLDUKÇA ETKİN FAKAT DİKKATLİTYDİLER. GALİP GELEREK BİNA OLAN ARKADAŞINI DEVİREBİLMİŞ OLANLAR ÜZGÜN OLDUKLARINI BELİRTTİLER."



GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ YUKARIDA OKUDUĞUMUZ İKİNCİ PAYLAŞIM BİR PSİKODRAMA ÇALIŞMASIDIR. BU ÇALIŞMADA DA SANATLA OLAN ÇALIŞMALARDA OLDUĞU GİBİ PEKÇOK TERAPİ VE EĞİTİM HEDEFİ TEK BİR OYUN VE EYLEM İÇİNDE GERÇEKLEŞMEKTEDİR.



"İZMİT-DARICA BÖLGESİNDE YAPILAN BİR DİZİ GRUP ÇALIŞMASINDAN NOTLAR: (NEVİN ERACAR- EBRU BAŞKURT-FİGEN YAR- YONCA-MEHMET AVDAN)



LAFARGE FİRMASININ ASLAN ÇİMENTO-EKMEL BETON-LAFARGE ENTEGRE TESİSLERİNDEN BİRİNDEYİZ.



20 KİŞİLİK BİR GRUP (20'ŞER KİŞİLİK ON GRUPLA ÇALIŞTIK)

GRUBA ÇALIŞNLAR VE EŞLERİNİN BİRLİKLTE KATILMALARI SAĞLANDI. ÇÜNKİ FELEKETİ EVLERİNDE HEP BİRLİKTE YAŞAMIŞLARDI. AYNI AİLELLERIN ÇOCUKLARI BAŞKA BİR MEKANDA YİNE GRUP ÇALIŞMASINA ALINDILAR. RESİM, KOLAJ, TİYATRO  VE MÜZİKLE ÇALIŞTŞILAR

HER GRUPLA ÇALIŞMA BİR GÜN (ALTI SAAT) SÜRDÜ. ÖNCE ISINMA VE İNSANLARIN BİRBİRLERİYLE KAYNAŞMASI SAĞLANDI. BU SÜREÇ: DUYGULARIN APAÇIK ANLATIMI İÇİN GEREKLİ BİR AŞAMADIR. DAHA SONRA MÜZİK EŞLİĞİNDE (ÇELİST,EBRU BAŞKURT) DEPREM ANINA BİR YOLCULUK VE SONRA KATARSİS AMAÇLI PAYLAŞIM YAPILDI. BİRLİKTE GEÇEN BİR ÖĞLE ARASINDAN SONRA BİRPSİKODRAMA TEKNİĞİ İLE YAŞAM ,HEDEFLER, ATILAN ADIMLAR, HEDEFLERİN DEĞİŞİMİ, YAŞAMIN GERÇEK HEDEFİ ÜZERİNE TEMELLENEN BİP OYUN OYNADIK. OYUNA İLİŞKİN PAYLAŞIM ÇOK ETKİLEYİCİYDİ. BİRÇOK İNSAN, SADECE DEPREM DEĞİL TÜM YAŞAMINA VE YAŞAMA YONTEMLERİNE İLŞİKİN PEKÇOK ÖZELLİĞİNİ VE DAVRANIŞ PATERNLERİNİ GÖRDÜ. ESAS OLAN ORTAYA ÇIKAN BU YENİ DURUMLA BİRLİKTE YAŞAMAK VE YENİDEN YAŞAM PROJESİ ÜRETMEKTİ. DAHA SONRA İŞÇİLER, SOSYOMETRİK TEKNİKLE KÜÇÜK  GRUPLARA AYRILDILAR VE MİNİ BRİFİNGLER HAZIRLADILAR. İÇLERİNDEKİ HER DUYGU VE DÜŞÜNCEYİ GÖZDEN GEÇİREREK BİR METİN OLUŞTURDULAR. KENDİ AİLELERİNDEN YOLA ÇIKARAK İŞYERİ, KENT ,HÜKUMET VE DEVLETE KADAR HER DÜZEYDE ALINABİLECEK ÖNLEMLERİ YAZILI BİR RAPOR HALİNE GETİRDİLER. BU RAPORLAR İŞYERİ SORUMLULARINA İLETİLDİ. ÇALIŞMANIN SONUNDA ÇELLO İLE YİNE DOĞAÇLAMA MÜZİK EŞLİĞİNDE GEVŞEME VE İMAGİNASYON ÇALIŞMASI YAPILDI. BU YÖNLENDİRİLMİŞ BİR SÜREÇTİ. YAŞAMIN HALA GÜZELLİKLER SUNABİLECEĞİ  YA DA GÜZELLİKLERİN FARKLI TANIMLANABİLECEĞİ BİR PENCERE AÇMAYI AMAÇLIYORDU. (YÖNLENDİRMEMİM AMACI BİR DAHA O KİŞİLERİ GÖMEYECEK OLAMDI. GİDERAYAK DAĞILMALARINA İZİN VEREMEZDİM)



ÇALIŞMADAN SONRA ÇOCUKLAR VE AİLELERİN BİRLİKTE OLUŞTURDUKLARU DOĞAÇLAMA BİR TİYATRO SAHNASİ YAŞANDI. ÇOCUKLARIN TÜM GÜN BOYUNCA ÜRETTİKLERİ SANAT NESNELERİ BİR GÖSTERİ İLE AİLELERİNE SUNMALARI VE BU NESNELER ÜZERİNDEN BİR BULUŞMA YAŞANDI."



BİRBİRİMİZE DOKUNMAYI, BİRBİRİMİZİ DUYMAYI, DİNLEMEYİ, ANLAMAYI,  OLDUĞU GİBİ KABUL ETMEYİ GİDEREK UNUTTUĞUMUZ BİR DÜNYADA DEPREM DOLAYISI İLE DE OLSA İNSANLARIN ASLINDA DOĞUŞTSAN VAROLAN BU YETENEKLERİNİ YENİDEN ORTAYA ÇIKARABİLMEK İÇİN ELİMİZDEN GELENİ YAPMAK GEREKLİ DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM.



ÖĞRENCİ GRUPLARI, İŞÇİ GRUPLARI, ÇEŞİTLİ DÜZEYLERDE ÇALIŞIP ÜRETEN DEĞİŞİK MESLEK İNSANLARI ASLINDA KENDİ DOĞALARINDAKİ YETERSİZLİĞİ TELEFİ PEŞİNDE DEĞİLLER Mİ? DOĞANIN EN EKSİK YARATIĞI OLDUĞUMUZU BİR KEZ DAHA KABUL ETTİĞİM ŞU GÜNLERDE TAZMİNAT GİBİ VERİLMİŞ AKLIMIZI DA GERÇEK İHTİYAÇLARIMIZ YÖNÜNDE KULLANAMAYIŞIMIZIN ACILARINI ÇEKİYORUZ. ÖLDÜREN DEPREM DEĞİL BİNALAR. ONLARI DA BİZ YAPIYORUZ. BAŞKA TÜRLÜ YAPABİLİRDİK. TOPRAĞI ZAYIF AMA RANTI YÜKSEK BÖLGELERE BU DENLİ NÜFUS YIĞILMASI OLAMSIN DİYE O İNSANLARIN  KENDİ DOĞDUKLARI YERLERDE DOYMALARINI SAĞLAYABİLİRDİK. GÖÇ ETMEK ZORUNDA KALIP BİR FELAKET SONUNDA TOPLUMCA REGRESE OLUP  TEKRAR TOPRAKTA YAŞAMA ALIŞKANLIKLARININ ORTAYA ÇIKTIĞI TOPLUMSAL ŞİZOFRENİK BİR SÜRECİ YAŞATTIĞIMIZ YIĞINLA İNSANA HIZLA TOPARLANIP KENDİ GÜÇLERİNİ OLUŞTURMA VE YENİDEN ADAPTASYON OLANAKLARI SAĞLAYABİLİRDİK. DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM.



BİZLER, RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ ÜRETENLER, EĞİTİMCİLER, PSİKOTERAPİSTLER, PSİKOLOGLAR, PSİKİYATRLAR, EN ÇOK KORUYCU RUH SAĞLIĞI ÜRETMEK, BU TÜR PROJELER GELİŞTİRMEK, GELİŞTİRDİĞİMİZ PROJELERİN ARKASINDA DURUP DAYATMAK, HER KADEMEDE KAMU KURULUŞLARINI ZORLAMAK VE YÖNLENDİRMEK ADINA SORUMLULUĞUMUZU YETERİNCE TAŞIYOR MUYUZ DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM.



PAZARIMIZI HASTALIK VE BOZUKLUK ÜZERİNDEN DEĞİL KİTLELRİN RUH SAĞLIĞINI KORUMA HEDEFLERİ ÜZERİNDEN OLUŞTURSAK DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM.



ÖĞRENCİLER, İŞÇİLER, HEKİMLER, ÖĞRETMENLER, YÖNETİCİLER İÇİN İŞBİRLİKÇİ ÇALIŞMA AHLAKINI GELİŞTİRMEK ÜZERE BİLGİ, BECERİ VE DONANIMLARIMIZI BULUŞTURSAK DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM



VE BENİM GİBİ DÜŞÜNENLERİ BİR PLATFORM OLUŞTURMAYA ÇAĞIRMAKTAYIM!



S E V G İ Y L E  K A L I  N !



NEVİN ERACAR
nevineracar@gmail.com

0212-2516809

faks;0212-2455814
GSM:05324247881










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder