17 Şubat 2012 Cuma

Kaynama Noktası. Çaresizlik yaşayan öğrenci ve öğretmenlere bir yardım eli uzanıyor.

Farklılıklarla birlikte yaşamayı öğrenmek önemli...
Çoğunlukla demokrası hakkında konuşur, bazen düşünür haldeyiz, ama ne kadar demokrat olabiliyoruz? Aslında kendimizden farklı özellikler taşıyan  birileriyle aynı havayı suyu ,aynı dünyayı paylaşıyoruz. Engelli, özürlü, adı her neyse, nasılsa, insanın insana saygıyı öğrenmesi için çocukluk çağı önemli. 
Milli eğitim bakanlığı son yıllarda "kaynaştırma " kararı ile farklı olanı normal denilenler içinde eğitime alıyor. Doğru ve gerekli bir adım. Ancak öğretmenlerin yetiştirilmesi biraz eksik kaldı. Kaynaştırma sınıflarında hem çoğunlukta olan çocuklar, hem özürlü ve engelli çocuklar ve en çok da öğretmenler çaresiz . ne yapacaklar, nasıl yapacaklar bilemez haldeler. Bu konuda bilgimiz, deneyimlerimiz ve 18 yıldan bu yana yürüttüğümüz pilot çalışmalardan edindiğimiz veriler ışığında yardım etmek istedik. 
Kaynama Noktası adını verdiğimiz eğitim bir AB projesidir. Eğitim ücretsizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder